Članak učiteljice Darije Mikić iz OŠ Mato Lovrak, Nova Gradiška:
ŠKOLSKO I MEĐUŠKOLSKO OBILJEŽAVANJE DANA BROJA PI
Broj π predstavlja omjer opsega i promjera kružnice. Simbol za π je u upotrebi preko 250 godina i prvi ga spominje britanski matematičar William Jones. Grčko slovo π prvo je slovo riječi periferija, odnosno opseg. π je iracionalan broj i nemoguće ga je prikazati kao razlomak. Iako ima beskonačno mnogo decimalnih mjesta, uobičajeno se piše 3.14 pa se dan broja π obilježava 14. ožujka (zbog američkog načina zapisivanja datuma 3/14).
Dugi niz godina Dan broja π obilježava se i u našoj školi. Uz brojne izložbe i natjecanja, ove smo ga godine obilježili preko Pi igre koju su osmislile i provele učiteljica Magdalena Mikulić iz OŠ „Ivan Meštrović“, Vrpolje i naša učiteljica matematike, Darija Mikić. Pi igra je vrlo slična igri Uno ili Mau, mau, samo, ovu našu Pi igru igramo preko Teams-a.
Prvi su igru odigrali učenici 6.a i 6.b razreda. Iz svakog razreda bira se po tri učenika. Igra se pomoću igraćih karata koje u sebi sadrže karte s brojem : 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, J, K, Q i A.
Svaka karata ima svoje značenje. Npr. karta dečko zamjenjuje joker kartu, dama znači pauziraj igrača, kralj – vuci još dvije karte itd. Prvu kartu na stol polaže onaj igrač koji ima broj 3. Igra se nastavlja prateći znamenke broja Pi. Cilj igre je izbaciti sve karte na stol prije drugih igrača.
Drugi dio natjecanja odvijao se na isti način 16. ožujka u večernjim satima. Učenici naših šestih razreda igrali su protiv osmaša iz Vrpolja. Bilo je puno smijeha, šala, malih prepirki i natjecateljskog duha. Dobro smo se zabavili i nasmijali, a vrijeme nam je prošlo prebrzo. Uspješniji i sretnije ruke bili su učenici iz Meštrovića.
Hvala svim učenicima na sudjelovanju i izvrsnoj prezentaciji naše škole!
Darija Mikić
učiteljica iz OŠ Mato Lovrak,
Nova Gradiška
Čestitamo našim pobjednicima, učenicima Petru Mikiću i Bruni Vukoji:
Svi primjeri ispita koji su dosada održani nalaze se na ovoj web str.
http://www.antonija-horvatek.from.hr/natjecanja-iz-matematike/zadaci-OS.htm
Smatram da Vam je dovoljno ono što sam Vam stavila. pa nema potrebe za dodatnim materijalima.
Obavezno ponoviti sve !
Lijep pozdrav!
Noć matematike
Učenici viših razreda odmjerili snage rješavajući matematičke zadatke
Dana 19. prosinca 2014. u školskoj sportskoj dvorani u 17 sati održana je druga Noć matematike. Dok su na prošlogodišnjoj Noći matematike učenici izrađivali božićne ukrase, ova noć matematike organizirana je kao natjecateljski šou Pet na pet. Natjecatelji su bili učenici od petog do osmog razreda. Svaki a razred odmjerio je matematičko znanje s b razredom odgovarajući na petnaest postavljenih pitanja. Prvi je na pitanje odgovarao onaj razred čiji je kapetan prvi pritisnuo gljivu koju su posebno za ovo natjecanje izradili Mladi tehničari s učiteljem Milanom Rendulićem. Natjecanje je organizirala i vodila učiteljica Magdalena Mikulić, a pomogli su joj naši bivši učenici.
Novinari Sonny Bjelan i Rafael Kulaš u razgovoru s publikom doznali su kako pitanja nisu bila nimalo laka, ali da bi učenici trebali više učiti te kako roditelji smatraju da se natjecanje treba održavati svake godine. Natjecatelji su priznali našim novinarima kako imaju tremu, a najčešći odgovor na pitanje zašto su pristali sudjelovati u šou bio je zbog prijatelja i zabave. Istaknuli su kako se nisu posebno pripremali, ali da očekuju pobjedu.
Diplome za iskazano matematičko znanje primili su 5.a, 6.b, 7.a i 8.a razred.
14.3. 2014. godine obilježen je svjetski dan broja Pi. Toga dana učenici predmetne nastave uz pratnju učiteljice matematike Magdalene Mikulić priredili su prigodan program za sve učenike i učitelje OŠ „ Ivan Meštrović“.
Pred početak nastave učiteljica i njezini učenici su pripremili ples kojim su počeli obilježavanje samog dana.
Tijekom prvog velikog odmora učenici predmetne nastave odjeveni u toge su proveli malo kratko istraživanje kojim su željeli saznati tko će više dati točnih odgovora naši učitelji ili učenici.Istraživanje nije bilo vjerodostojno, pa se neće navoditi rezultati. Za vrijeme drugog velikog odmora učiteljica je sve učenike i učitelje škole pozvala na slikanje u dvorištu škole gdje su se svi složili u obliku slova Pi.
Za vrijeme šestog sata učenici Danijel Mačinković i Marin Marijanović udružili su snage u detektivskoj priči Matko Matematko i završili istragu. Učenici su odlično riješili svaki dani zadatak i dobili sve potrebne dijelove karte i upute uz nju.Zahvaljujući karti i uputama uspješno su pronašli mjesto i iskopali pernicu te na taj način pomogli učiteljici kako bi ona dobila natrag svoju pernicu.
Osim detektivske priče održano je i natjecanje u pamćenju znamenaka broja pi. Natjecalo se 11 učenika, a najbolji učenici bili su:
1. Nikolina Marunović
2. Mateja Jurić
3. Ana Kvesić
Još jednom čestitamo svim natjecateljima i zahvaljujemo se na sudjelovanju. Osim natjecateljima, posebnu zahvalu upućujemo komisiji : učiteljici Slavici Pešut, Miri Zorić i Mariji Matošić, te učenicima Renati Miskrić, Silavnu Vukoviću i Martini Kulaš koji su odradili velik dio posla toga dana.
Osim navedenim učenicima posebne pohvale upućujemo svim učenicima predmetne nastave koji su se uključili u ovaj program te svojim sudjelovanjem omogućili njegovo ostvarivanje.
Detaljnije fotografije pregledajte u našoj fotogaleriji ili klikom na link u nastavku:
http://os-imestrovic-vrpolje.skole.hr/fotogalerija?show=album&id=28&limit=&curr_page=0
Magdalena Mikulić
Poštovani.
Želimo se zahvaliti školama koje upotrebljavaju našu web stranicu www.homelearningmath.
Posjetite nas i vježbajte s nama,ekipa zadaci.hr
Zadaci za pripremu za test:
/upload/os-imestrovic-vrpolje/images/static3/981/File/PRESLIKAVANJE_RAVNINE_-_zadaci_za_vjezbu.pdf
5 razred:
Priprema za test skupovi točaka u ravnini
/upload/os-imestrovic-vrpolje/images/static3/950/File/Priprema_za_ispit_skupovi_tocaka_u_ravnini.pdf
Upute : Samo kliknite na link i otvoriti će Vam se dokument sa zadacima
6 razred:
/upload/os-imestrovic-vrpolje/images/static3/950/File/PRIPREMA_ZA_ISPIT_ZNANJA_Cijeli_brojevi.pdf
za one kojima ide teže:
/upload/os-imestrovic-vrpolje/images/static3/950/File/za_one_kojima_ide_teze.pdf
U dokumentu ispod nalaze Vam se zadaci za test i podsjetnik za razlomke
/upload/os-imestrovic-vrpolje/images/static3/947/File/zadaci.pdf
Charles Babbage
Charles Babbage (26. prosinca 1791. u Londonu - 18. listopada 1871. u Londonu ) je bio engleski matematičar, izumitelj i ekonom.
Njegov najvažniji rad je konstrukcija mehaničkih računalnih uređaja. Prvi uređaj napravljen je 1822. diferencijalni uređaj i mogao je samo zbrajati koristeći dekadski brojevni sustav. Bilo je moguće i oduzimati, množiti ili dijeliti ali samo ukoliko je dani zadatak bilo moguće svesti na zbrajanje. Model napravljen 1832. je bio prvi uređaj na kojem su se mogle rješavati kvadratne funkcije.
Nakon toga Babbage nastavlja rad ali ovaj put želi konstruirati jedan univerzalni uređaj za masovnu upotrebu koja se ne ograničava samo na računanje. 1837 Babbage je opisao rad jednog takvog stroja i nazvao ga je analitički stroj. S njom je ušao u povijest kao začetnik moderne informatike, jer je u konceptu taj stroj već imao osobine modernih računalnih sustava.
Iako bi mehanizam radio još uvijek sa dekadskm sustavom, što je atipično za računalne sustave, bilo bi moguće i sljedeće:
- kontrola mehanizma kroz razrađen program koji bi se mogao mijenjati (programiranje)
- funkcija pamćenja potrebnih vrijednosti (radna memorija)
- razultati jednog zadatka bi se mogli koristiti za slijedeći zadatak
- razultati zadatka bi bili ispisani na eksterni aparat (npr. pisač).
Potrebno je dodati da je na konceptu programiranja jednog takvog uređaja radila zajedno s njim i Ada King Lovelace koja je time ušla u povijest kao prva programerka.
Pored toga Babbage je radio i na ekonomskim istraživanjima. Poznato je npr. njegovo djelo Economy of machinery and manufactures (1832.) koje je utjecalo i na Marxovu ekonomsku analizu
Izvor: www.wikipedia.org
Ne postoji gen – matematiku je potrebno vježbati
Novo istraživanje Norveškog sveučilišta znanosti i tehnologije ukazuje da ako želite biti dobri u matematici, morate vježbati različite područja matematike.
Što nekog čini dobrim matematičarem? Možda i ljubav prema brojevima, ali svakako volja za vježbanjem. Ali čak ako ste i dobri u jednom području matematike, ne možete vjerovati svojim urođenim sposobnostima i preskočiti uvježbavanje i drugih područja ukoliko i u njima želite biti dobri.
Novo istraživanje Norveškog sveučilišta znanosti i tehnologije (NTNU) iz Trondheima moglo bi utjecati na načine na koji se matematika podučava. Ako zaista želite biti dobri u svim područjima matematike, morate ih sve i vježbati. Ne možete vjerovati svom prirodnom talentu da odradi sav posao za vas.
Nekima se ovo čini poprilično očitim, ali zapravo se protivi tradicionalnim gledištima koja kažu da uspjeh u matematici jednostavno ovisi o tome jesi li rođen s tim talentom.
Profesor Hermundur Sigmundsson s Odsjeka za psihologiju jedan je od trojice istraživača uključenih u ovaj projekt. Nalazi ovog istraživanja objavljeni su u akademskom časopisu Psychological Reports.
Brojevi
Istraživači su testirali matematičke vještine kod 70 učenika petog razreda osnovne škole, u prosjeku starih 10,5 godina. Nalazi ukazuju na važnost vježbanja svakog pojedinog područja matematike kako bismo bili dobri u njima, te pokazuju da te vještine nisu nešto s čime smo rođeni.
„Pronašli smo podršku za hipotezu specifičnosti zadatka. Postajemo dobri točno u onome što vježbamo”, izjavio je Sigmundsson.Testirani su zadaci iz devet različitih područja matematike, od usmenog i pismenog zbrajanja i oduzimanja do usmenog množenja i razumijevanja sata i kalendara.
„Naša studija pokazala je malu korelaciju između devet različitih matematičkih vještina“, objasnio je Sigmundsson. “Naprimjer, mala je korelacija između sposobnosti rješavanja uobičajenog zbrajanja u formi „23 + 67” i zbrajanja u formi zadatka riječima.
Ovaj primjer sigurno će kod nekih izazvati nevjericu. Možda bazična matematika učenicima ne predstavlja problem, već samo čitanje. Do 20% norveških dječaka u višim razredima osnovne škole ima problema s čitanjem. Sigmundsson je također našao potvrdu i u svakodnevnim primjerima.
„Nekim učenicima će dobro ići geometrija, ali ne i algebra”, nastavio je.
U tom slučaju moraju više vježbati algebru, područje u kojem većina učenika viših razreda osnove škole ima problema.
„Ovo istovremeno znači da ima nade za neke učenike. Neki jednostavno ne mogu biti dobri u svim područjima matematike, ali naprimjer mogu biti dobri u geometriji“, dodao je Sigmundsson.
Ovo istraživanje bi u konačnici moglo promijeniti način na koji se matematika podučava.
Potpora u neurologiji
Činjenica da smo dobri u točno onome što vježbamo vjerojatno je posljedica toga što različite vrste vježbi aktiviraju različite veze među neuronima.
Ovi rezultati mogu se prenijeti i na druga područja. Nogometašica koja vježba savršen šut s udaljenosti od 25 metara vjerojatno će postati jako dobra u tome. Ali to ne znači i da je dobra u driblanju.
„Ovo istraživanje ima podršku i u novim saznanjima iz neurologije. Vježbanjem razvijamo specifične neuronske veze”, nastavio je Sigmundsson.
Istraživanje je provedeno u suradnji s prof. Remco C. J. Polmand sa Sveučilišta Victoria u Melbourneu i doktorandom Håvardom Loråsom s Fakulteta zdravstvenog obrazovanja i socijalnog rada, Odjel za fizioterapiju, Sveučilište Sør-Trøndelag, Trondheim.
Izvor: The Norwegian University of Science and Technology
Izvor: http://znanost.geek.hr/clanak/ne-postoji-gen-matematiku-je-potrebno-vjezbati/#ixzz2olf8K43y
Poštovani!
Pozivamo Vas da nas ponovno posjetite na web stranici www.homelearningmath.com/zadaci.hr na kojoj možete besplatno rješavati zadatke iz matematike za osnovnu školu. Zadaci se koriste za utvrđivanje znanja, a web stranica sama provjeri ispravnost rješenja.
Možete rješavati zadatke od 1. do 8. razreda osnovne škole.
Želimo se zahvaliti svima koji ste več rješavali zadatke.
Klikom na sliku automatski odlazite na željenu stranicu:
Radionica - Model galerije, konstrukcija Inicijala Ivana Meštrovića
Dana 31.listopada 2013. godine u OŠ "Ivan Meštrović" održano je nekoliko radionica povodom Dana Ivana Meštrovića. Jedna od radionica je bila radionica iz matematike. U ovoj radionici učenici su radili u dvije grupe. Prva grupa je geometrijskim konstrukcijama konstruirala slova "M" i "I" (inicijale Ivana Meštrovića). Najuspješniji učenici su bili Pavao Petrović, 5b,Sara Čančar 5.b, Barbara Tokić 7.a. i Nikolina Zmaić, 8.a. Druga grupa učenika je od geometrijskih tijela izrađivala novu suvremenu galeriju za Ivana Meštrovića.
Ovo su neki od gotovih radova:
Prva grupa:
Druga grupa:
« Prosinac 2024 » | ||||||
Po | Ut | Sr | Če | Pe | Su | Ne |
25 | 26 | 27 | 28 | 29 | 30 | 1 |
2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 |
9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 |
16 | 17 | 18 | 19 | 20 | 21 | 22 |
23 | 24 | 25 | 26 | 27 | 28 | 29 |
30 | 31 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
Ukupno: 269644
Danas: 24